Information
- Szczegóły
- Odsłony: 1286
Podsumowanie projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III „ Czytam z klasą lekturki spod chmurki” za rok szkolny 2020/2021 w Podstawowej Szkole Filialnej w Turzych Rogach.
W bieżącym szkolnym uczniowie klasy II również wzięli udział Międzynarodowym projekcie edukacyjnym wspierającym rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III „ Czytam z klasą lekturki spod chmurki”.
W projekcie były trzy moduły, z których każdy był bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna). Projekt był zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.Udział w projekcie był okazją do rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.
I MODUŁ - jesienny - od 23.09.2020r. do 21.12.2020r. MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW;
II MODUŁ - zimowy - od 22.12.2020r. do 20.03.2021r. MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU;
III MODUŁ - wiosenny - od 21.03.2021r. do 21.06.2021r. MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA;
W każdym z modułów klasa wybrała jedną spośród zaproponowanych lektur, do której wykonała zadania( I moduł-„ Drzewo do samego nieba ”Maria Terlikowska, II moduł -„Zaczarowana zagroda „ Czesław Centkiewicz, III moduł- „ Afryka Kazika” Łukasz Wierzbicki ), Zrealizowali cztery zadania z każdego modułu projektowego. Po wykonaniu zadań na stronie internetowej projektu (w trakcie tworzenia) nauczyciel umieszczał sprawozdania z realizacji poszczególnych modułów. Po umieszczeniu sprawozdania klasa otrzymała potwierdzenie jego realizacji oraz dostęp do kolejnego modułu. Sprawozdanie z realizacji każdego modułu należało stworzyć w formie krótkiego opisu (jakie zadania zostały zrealizowane i w jaki sposób) oraz dołączyć do niego zdjęcia (po jednym z każdego zrealizowanego zadania).Po zrealizowaniu wszystkich trzech modułów klasa otrzymała końcowy certyfikat, uczniowie dyplomy. Poprzez czytanie lektur, uczniowie włączyli się w aktywną działalność edukacyjną. Poruszyli ważne wątki natury ekologicznej, przyczynili się do wzmocnienia więź ze środowiskiem przyrodniczym, a także rozwinięcia poczucie troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie. W roku szkolnym 2020/2021 postacią przewodnią po projekcie była mała chmurka Tosia, która ukazywała dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęcała uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko było spójne z czytaną lekturą. Projekt rozbudził wyobraźnię literacką uczniów, sprawił, że lektura kojarzyła się z czymś fajnym, zintegrował zespól klasowy, rozwinął aktywność czytelniczą, poruszył ważne kwestie związane z ochroną środowiska, podjął współpracę z innymi nauczycielami z placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych.
opracowała: Marta Sujka